BLOG MEER KLANTEN DOOR KLANTEN
Meer Klanten Door Klanten zal hier met regelmaat verslag doen van interessante opdrachten, klanten, producten en diensten.
Klanten zijn net als jij!
Hoe kun je je inleven in een klant?
Hebt u wel eens een hernia gehad? Ik niet, dus ik heb geen idee hoe dat voelt, hoeveel pijn je hebt, hoeveel beperkingen er dan zijn. Maar heb je wel ooit een hernia gehad, dan ken je de pijn en het ongemak.
Hebt u weleens een vervelende ervaring als klant gehad? Ja natuurlijk. En waarschijnlijk niet één keer, maar helaas regelmatig.
En daar kun je als baas van je eigen bedrijf je voordeel mee doen. Want we weten uit eigen ervaring hoe vervelend het is als een verkoper of ober jou het gevoel geeft dat je een zeurpiet bent.
Zomaar wat voorbeelden van vervelende klantervaringen:
Ik kom een beddenzaak binnen, de verkoper zit achter zijn desk, aan de telefoon en kijkt niet op of om. Hij laat niet merken dat hij mij gezien heeft. Na 10 minuten drentelen in de winkel, ben ik weggegaan ( naar een ander).
Bij een Italiaans restaurant bestelt mijn vrouw een pasta en ik een pizza. De pasta wordt geserveerd, de pizza niet. Mijn vrouw wacht een aantal minuten, maar ik vraag haar toch maar te beginnen met eten. Ik roep de serveerster en zij zegt dat pizza en pasta niet tegelijk geserveerd worden. Het schijnt in kleine lettertjes vermeld te staan op de kaart.
Ik kom een bank binnen, voor iets met mijn betaalpas. Overal lopen medewerkers, maar ik sta in een rij van 10 personen te wachten.
Ik kom bij de fysiotherapeut en lig daar op de behandeltafel en loopt hij tussendoor een paar keer weg naar de telefoon. Ik kan zelfs horen waar het gesprek over gaat.
En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. En ja, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Maar in hoeverre zijn wij als ondernemers blind geworden voor onze eigen tekortkomingen?
Momenteel krijg je na een aankoop of dienst het ene klanttevredenheidsonderzoek na het andere. En dan weet je of je een 7.3 scoort, maar hoe kom je tot een 9? Hoe kom je tot zo’n cijfer dat andere klanten jou gaan aanbevelen? Hoe kom je tot zoveel loyaliteit dat bij een fout de klant dat gerust door de vingers wil zien en jou toch blijft aanbevelen?
Daar kan ik jou bij helpen
door de strategie: luister naar klanten, leer van klanten en verbeter !
Nieuwsgierig geworden? Bel mij: Niek Schenning 0653177845
Print & Inspire Event van Drukwerkdeal.nl
Wij hebben een inspirerende dag beleefd tijdens het 1e Print & Inspire Event van Drukwerkdeal.nl. Voor de start van deze dag was er een speciaal moment voor alle partners die meegewerkt hebben aan het klantonderzoek van Meer Klanten Door Klanten.
Het management van Drukwerkdeal, Martijn Jansen en Haico Meijerink, presenteerden wat ze met onze adviezen en aanbevelingen gaan doen. Voor ons en alle uitgenodigde partners was het super om te horen dat nu al verschillende verbeterpunten concreet zijn opgepakt. Wij zijn blij dat Drukwerkdeal samen met ons hun klantgerichtheid nog verder wil verbeteren.
Mond-tot-mondreclame!
Ben jij ook een ondernemer? Dan weet je ongetwijfeld dat mond-tot-mondreclame de allerbeste reclame is die bestaat. Maar toch blijft het altijd lastig om inzichten te krijgen over wat de behoeftes van jouw klanten zijn. En moet je dan met al die verschillende meningen en verwachtingen rekening houden?
Bepaal nu je bedrijfsstrategie!
Om een succesvolle ondernemer te worden te creëren, is het cruciaal om een strategie uit te zetten. Maar wat is nu precies zo’n bedrijfsstrategie, waarom is het belangrijk en hoe zet ik deze op? Een bedrijfsstrategie omvat alle doelstellingen voor de komende jaren. Maar nóg belangrijker is de manier waarop deze doelstellingen gerealiseerd zullen worden!